Collegereeksen

De PostSchool biedt collegereeksen aan op het gebied van kunst, cultuur, filosofie, en geschiedenis in een interactieve

vorm in kleine groep.

Homerus’ Odyssee

Het verhaal van een zoon die zijn eigen weg moest vinden.

Het verhaal van een vrouw die leek te wachten, maar streed op haar eigen manier.

Het verhaal van een man die alles moest verliezen om eindelijk thuis te komen.

Aan de hand van deze 3 perspectieven wordt duidelijk dat mythische vertellingen, zoals de Odyssee, boodschappen bevatten met waarden voor het leven.

Ze geven zin en betekenis aan onze zoektocht als mens door de eeuwen heen.

Bovendien is volgens vele wetenschappers de hele Europese

literatuur terug te voeren op Homerus’ Ilias en Odyssee, aangezien alle

conflicten en emoties in fictie al bij hem te vinden zijn. Zijn thema’s,

personages, en verteltechnieken zijn deel gaan uitmaken van het literair DNA

van Europa en de rest van de wereld.

Docent Marionne van de Camp gaf al meerdere colleges over Mythologie bij de PostSchool

25 september, 2 en 9 oktober 2024, 14.00 - 15.30 uur €57,--

Gemeenschapshuis Zandberg Breda

Verwondering over Vrijheid vanuit de filosofie

Vrijheid vanuit de filosofie bekeken, filosofen van toen en nu komen voorbij in onze verwondering over Vrijheid.

Wat is de betekenis van Vrijheid in het nu? Wat is positieve en negatieve Vrijheid? Is het mogelijk om Vrij te zijn?

Door het lezen van literatuur en het uitvoeren van kleine opdrachten gaan we op zoek naar de betekenis van onze grootste waarde.

Docent Mariska Horster gaf eerdere colleges filosofie bij de PostSchool en deze collegereeks wordt ook als cursus bij de Volksuniversiteit Breda aangeboden

13, 20 en 27 november 2024, 14.00 - 15.30 uur €57,-- Vredenbergh, Breda

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Aanmelden voor de nieuwsbrief