Samenwerking

We werken graag samen met instellingen en organisaties om het gemeenschappelijk doel om een leven lang te blijven leren zo breed mogelijk uit te kunnen dragen. We kunnen in de samenwerking onze ervaringen en vaardigheden delen en elkaar sterker maken.

opname Elisabeth TV Gast aan Tafel

Elisabeth TV

ETV is de huisomroep van Surplus - welzijn, zorg en wonen in West-Brabant. Je kunt hier online 24 uur per dag live naar ETV kijken of

terugkijken naar de reportages.

Elisabeth TV (ETV) heeft opnames gemaakt van de opening Bevrijding...en dan?

En ETV heeft de PostSchool als Gast aan Tafel uitgenodigd rondom het project Bevrijding...en dan? opgenomen.

Collegereeks Wenen rond 1900 - Manon Wilbrink

Vredenbergh

Sinds 1960 biedt Vredenbergh op een centraal gelegen, groenrijke locatie in Breda de mogelijkheid om te wonen in een omgeving die verzorging biedt en waar veiligheid gegarandeerd is. Serviceresidentie Vredenbergh werkt sinds januari 2022 samen met de PostSchool.

De pilot Mythologie kon gegeven worden in de prachtige ruimte Entre-Nous van Vredenbergh. Colleges bij Vredenbergh zijn ook voor bewoners buiten Vredenbergh toegankelijk.

opname De Nassaus

Opname van de collegereeks over De Nassaus van Breda

Maczek Memorial

Stichting Generaal Maczek Memorial heeft tot doel de Poolse troepen en die van Generaal Maczek en zijn eerste Poolse Pantserdivisie in in beeld brengen, waarbij de waardering en erkenning van het belang voor onze vrijheid nu tot uitdrukking wordt gebracht.

Hans Rombouts geeft een lezing over de Bevrijding van Breda bij Vredenbergh en Peter Haagh over de Vlucht van Breda bij Park Zuiderhout. Beide zijn vrijwilliger bij het Maczek Memorial Breda.

Thijs Bonger - Op reis westerse muziekgeschiedenis

Park Zuiderhout

Park Zuiderhout is een unieke plek in Teteringen waar 270 mensen op leeftijd landelijk wonen in een prachtig stukje natuur. Park Zuiderhout biedt services op het gebied van Vieren van het Leven, Wonen en Ondersteuning en Zorg.

25 oktober 2024 organiseren we bij Park Zuiderhout een middag die in het teken staat van het project Bevrijding...en dan?

Bach - Ben Verschuren

deBreedonk

DeBreedonk is een woonzorgcentrum voor wonen, welzijn en zorg aan de Willem van Oranjelaan in Breda. Deze locatie is prachtig gelegen in een groene omgeving, direct naast het Mastbos.

Bij de Breedonk heeft de PostSchool een collegereeks een lezing over Bach en Westerse klassieke muziek verzorgd. Deze zijn goed ontvangen.

PostSchool Lezing 2023

PostSchool Lezing 2023 - De Nassaus Paul Lemmens

Breda Senior

Breda Senior is een platform van en voor de stad. Breda Senior laat op een positieve manier zien dat senioren een krachtig onderdeel van onze samenleving zijn.

De PostSchool Lezing 2023 werd op donderdag 30 november gegeven door Paul Lemmens met een lezing over de Nassaus en Breda.

Breda Senior maakte het mogelijk dat alle senioren de lezing gratis konden volgen.

Najaar 2024 starten we met Mythologie !

Gemeenschapshuis Zandberg

Het Gemeenschapshuis Zandberg op de Zandberglaan 54 wordt een collegelocatie voor de PostSchool. In het voor- en najaar bieden we collegereeksen aan.

In oktober 2024 start Marionne van de Camp met de collegereeks Mythologie, waarin Homerus' Odysee een hoofdrol vervult.

Hans Luijten Benefietlezing Nieuwe Veste 2022

Nieuwe Veste

In samenwerking met de Nieuwe Veste en Volksuniversiteit Breda hebben we in 2022 de benefietlezing Begrijpt u de oorlog in Oekraine nog georganiseerd.

26 november 2024 wordt er in samenwerking met de Nieuwe Veste de PostSchool Lezing 2024 door Remko van Broekhoven 2024 gegeven. Deze lezing 'De vrijheid van je vijand' staat in het teken van het project Bevrijding...en dan? en is voor iedereen gratis toegankelijk.

Volksuniversiteit Breda

Volksuniversiteit Breda biedt al 50 jaar een groot aantal betaalbare cursussen, workshops en lezingen die een bijdrage leveren aan je ontwikkeling of een leuke invulling geven aan je vrije tijd.

Onze eerste samenwerking mondde uit in de lezing op 30 maart 2022 Begrijpt u de oorlog in Oekraine nog? door Hans Luiten.

Een aantal docenten zijn door onze samenwerking én bij De PostSchool én bij Volksuniversiteit Breda betrokken.

nieuwsgierig naar onze collegereeksen?

De PostSchool biedt collegereeksen en salongesprekken aan op het gebied van kunst, cultuur, religie, filosofie, en geschiedenis in een interactieve

vorm.