Samenwerking

We werken graag samen met instellingen en organisaties om het gemeenschappelijk doel om een leven lang te blijven leren zo breed mogelijk uit te kunnen dragen. We kunnen in de samenwerking onze ervaringen en vaardigheden delen en elkaar sterker maken.

Hans Luiten

Lezing Hans Luiten i.s.m. Volksuniversiteit Breda

Volksuniversiteit Breda

Volksuniversiteit Breda biedt al 50 jaar een groot aantal betaalbare cursussen, workshops en lezingen die een bijdrage leveren aan je ontwikkeling of een leuke invulling geven aan je vrije tijd. Het motto van de Volksuniversiteit is leven lang leren en ontwikkelen.

De PostSchool is in 2022 vrijwel meteen met de Volksuniversiteit in gesprek gegaan over een samenwerking waarin we elkaar kunnen versterken.

Onze eerste samenwerking mondde uit in de lezing op 30 maart 2022 Begrijpt u de oorlog in Oekraine nog? door Hans Luiten.

Een aantal docenten zijn door onze samenwerking én bij De PostSchool én bij Volksuniversiteit Breda betrokken.

Collegereeks Wenen rond 1900 - Manon Wilbrink

Vredenbergh

Sinds 1960 biedt Vredenbergh op een centraal gelegen, groenrijke locatie in Breda de mogelijkheid om te wonen in een omgeving die verzorging biedt en waar veiligheid gegarandeerd is. Serviceresidentie Vredenbergh werkt sinds januari 2022 samen met de PostSchool.

Begin 2022 stond de eerste pilot op de agenda van de PostSchool. De pilot Mythologie kon gegeven worden in de prachtige ruimte Entre-Nous van Vredenbergh. Colleges bij Vredenbergh zijn ook voor bewoners buiten Vredenbergh toegankelijk. Dit jaar staan er zeven collegereeksen en een lezing op het programma.

1 oktober 2024 start bij Vredenbergh het project Bevrijding ...en dan? met een opening en de presentatie van de publicatie Bevrijding...en dan?

opname De Nassaus

Opname van de collegereeks over De Nassaus van Breda

SooS TV

SooS is een community, een digitaal platform waar senioren online spelletjes kunnen spelen en met elkaar in contact komen. De missie van SooS is om senioren een leuke tijd te bezorgen en met elkaar te verbinden.

SooS TV wordt het nieuwe onderdeel van SooS. Er worden diverse items, muziek, films en workshops over onderwerpen van, voor en door senioren uitgezonden.

SooS tv heeft de collegereeks over de Nassaus van najaar 2023 gestreamd en wordt later uitgezonden op Soos tv.

Thijs Bonger - Op reis westerse muziekgeschiedenis

Park Zuiderhout

Park Zuiderhout is een unieke plek in Teteringen waar 270 mensen op leeftijd landelijk wonen in een prachtig stukje natuur. De ideale locatie om het leven te vieren, daar is Park Zuiderhout volledig op ingericht. Park Zuiderhout biedt services op het gebied van Vieren van het Leven, Wonen en Ondersteuning en Zorg.

Onze eerste samenwerking was in 2023 met de collegereeks Op reis westerse muziekgeschiedenis door Thijs Bonger.

25 maart 2024 uur heeft Esther van Rosmalen Esther van Rosmalen een lezing gegeven over Vincent van Gogh en hoe hij verschillende kunstenaars inspireerde.

Bach - Ben Verschuren

deBreedonk

DeBreedonk is een woonzorgcentrum voor wonen, welzijn en zorg aan de Willem van Oranjelaan in Breda. Deze locatie is prachtig gelegen in een

groene omgeving, direct naast het Mastbos.

Bij de Breedonk heeft de PostSchool een collegereeks een lezing over Bach en Westerse klassieke muziek verzorgd. Deze zijn goed ontvangen,

PostSchool Lezing 2023

PostSchool Lezing 2023 - De Nassaus Paul Lemmens

Breda Senior

Breda Senior is een platform van en voor de stad. Dat agendeert, inspireert en activeert. Breda Senior laat op een positieve manier zien dat senioren een krachtig onderdeel van onze samenleving zijn.

De PostSchool Lezing 2023 werd op donderdag 30 november gegeven door Paul Lemmens met een lezing over de Nassaus en Breda.

Breda Senior maakte het mogelijk dat alle senioren de lezing gratis konden volgen. De lezing werd gegeven in Ontmoetingscentrum De Vlieren, Breda

Najaar 2024 starten we met een pilot

KBO Ulvenhout

KBO Ulvenhout ondersteunt senioren (en dan men name voor de leden van de KBO Ulvenhout) met vragen die betrekking hebben op wonen-, zorg- en welzijn voorzieningen. Biedt ontmoetings mogelijkheden aan door het organiseren van activiteiten op velerlei gebied. Dit dan vooral voor leden en door leden.

De PostSchool biedt bij de Pekhoeve in het najaar 2024 een collegreeks aan

Met wethouder Arjen van Drunen 2022

Gemeente Breda

Gemeente Breda heeft Stichting PostSchool eind mei 2022 €5000 subsidie verleend in het kader van kleine stedelijke initiatieven. Hiermee konden we stichting PostSchool oprichten en de website laten ontwikkelen door Jelle Wijers

nieuwsgierig naar onze collegereeksen?

De PostSchool biedt collegereeksen en salongesprekken aan op het gebied van kunst, cultuur, religie, filosofie, en geschiedenis in een interactieve

vorm.