De PostSchool heeft als kerntaak het aanbieden van professionele en

bevlogen interactieve collegereeksen op maat.

De colleges zijn gericht op de versterking van de geestelijke weerbaarheid

en cognitieve vaardigheden en met aandacht voor het zingevingsproces en de

sociale participatie van mensen in Breda die behoefte hebben aan intellectuele

uitdagingen maar voor wie deelname aan het reguliere cursusaanbod wordt verhinderd.

Door de interactieve manier waarop de collegereeksen zijn ingericht stimuleert De

PostSchool niet alleen de zelfredzaamheid maar ook de samenredzaamheid.

De PostSchool verlegt de focus van leeftijd, ziekte of beperking naar de intellectuele

kracht en mogelijkheden van de deelnemers.

De PostSchool richt zich in eerste instantie op bewoners van Breda boven de 65, maar ziet zeker ook mogelijkheden voor andere groepen in de samenleving zoals mensen met een burn-out, zoals depressie, overspannenheid of een beginnende jonge dementie.

ondertekening bestuur akte van oprichting Stichting PostSchool

Filosofie

Collegereeks Filosofie - Wijsheid begint met verwondering docent Mariska Horster

Waarin onderscheidt de PostSchool zich?

De PostSchool biedt met haar colleges ruimte en aandacht om te blijven leren op het gebied van kunst, filosofie en cultuur, met cognitieve uitdaging en kennisdeling als doel. Tijdens de colleges met een lengte van anderhalf uur, inclusief een pauze, hebben de deelnemers een actieve rol en wordt er door de professionele docent ruimte en aandacht gegeven aan ieders identiteit, autonomie en kennis.

De kracht, kennis en identiteit van de deelnemer wordt hiermee aangesproken

Ruimte en aandacht om in de maatschappij te blijven staan, terwijl er om je heen veel vertrouwelijkheid en vanzelfsprekendheid wegvalt.

Ruimte en aandacht om intellectueel en sociaal gestimuleerd en uitgedaagd te worden op het gebied van kunst en cultuur.

Ruimte en aandacht voor elke deelnemer van de colleges afzonderlijk.

Nieuwsgierig naar onze collegereeksen?

De PostSchool biedt collegereeksen aan op het gebied van kunst, cultuur, religie, filosofie, en geschiedenis in een interactieve

vorm.