Nieuws januari 2024

Door Mayke Breukers op 16 januari 2024

ACTUEEL
Terugblikkend op 2023 kunnen we constateren dat we een gmooie ontwikkeling hebben dooorgemaakt: uitstekend bezochte PostSchool Lezing 2023 in november, ism Breda Senior, en positief ontvangen collegereeksen.
Er is een nieuw bestuur geïnstalleerd en er zijn interessante plannen voor 2024 in de vorm van het project Bevrijding ... en dan?
VERWACHT
23 januari start May Verheyen op locatie Vredenbergh met de collegereeks Drie vrouwelijke kunstenaars in het Parijs van het interbellum: geschiedenis, kunst en cultuur in drie colleges.
In maart behandelt Katinka Tiemersma op locatie Vredenbergh in drie colleges Shakespeare en zijn tijd.
25 maart geeft Esther van Rosmalen in Park Zuiderhout de lezing Van Gogh en meer.
Teresa van de Ven plaatst op locatie Vredenbergh Divina Commedia van Dante in de eenentwintigste eeuw: de reis naar de vrijheid, de het lied van de ziel.
In april herhaalt Manon Wilbrink haar reeks Nederland en de Koloniën op de Pekhoeve, Ulvenhout.
Bevrijding...en dan? Een verhalenproject bij 80 jaar bevrijding Breda

In oktober 2024 is het tachtig jaar geleden dat Breda werd bevrijd. Voor die gelegenheid verzamelt de PostSchool verhalen van mensen die de bevrijding na de Tweede Wereldoorlog bewust hebben meegemaakt. Daarnaast zijn we benieuwd naar de verhalen van de generatie erna, die de bevrijding indirect heeft meegekregen.
Bent u of kent u iemand die herinneringen aan de bevrijding van Breda en omgeving en de periode daarna zou willen delen? Dan komen wij in het voorjaar 2024 graag bij u langs voor een interview.
De verzamelde verhalen worden opgenomen in een mooi vormgegeven publicatie. Najaar 2024, bij de herdenking van tachtig jaar bevrijding van Breda, wordt de publicatie gepresenteerd. Tegelijkertijd opent de PostSchool een tentoonstelling waarin tastbare herinneringen aan de bevrijding een plek krijgen. Bij de PostSchool starten aansluitend collegereeksen over het onderwerp ‘bevrijding’.

Voor meer informatie en aanmelding kunt u een mail sturen aan info@postschool.nl.
.